Mandager på Yesboss

I Yesboss møtes vi kl 0900 hver mandag, deretter oppsummerer vi uken på fredager, til ingen fast tidspunkt enda.
Skal-vi-starte-mote

Hello. Richard Paulsen her.

Gjengen i Yesboss har delt opp ukene slik at hver enkelt av oss er «innholds-ansvarlig». Planen er å gi full autonomi til hver ansatt som får i oppdrag å skape innhold som bidrar til engasjement, læring og underholdning.

De fleste bedrifter opererer med mandagsmøter, og noen har morgenmøter hver eneste dag. I Yesboss møtes vi kl 0900 hver mandag, deretter oppsummerer vi uken på fredager, til ingen fast tidspunkt enda.

Hva snakker vi om på et mandagsmøte?

Det overordnede formålet er å få en felles oversikt over uken som kommer. Dette innebærer å synkronisere arbeidsoppgaver, møter og ekstern hjelp vi har leid inn.

I dag startet vi med en gjennomgang av arbeidsoppgave-listen. Vi har en felles backlog og aktuelle oppgaver på Notion. Der markerte vi de som var ferdige, og flyttet opp nye. Noen har hengt igjen i to uker, og de diskuterte vi hvordan skulle deles opp for å få fortgang. Kaja gikk gjennom to rapporteringsmoduler. Den første er for frilanserne og selgerne våre som skal sanke inn litt data til oppdragsgiverne. Hvis du tar 100 telefoner, eller har andre type kontakter med potensielle kunder, kan det være nyttig å strukturere litt informasjon tilbake til oppdragsgiver.

Vi starter i det små; Hva er tilbakemelding på produkt, prisnivå, relevans og hvor lang tid tar de på å fatte en kjøpsbeslutning på dette nivået. Hvis noen av dere har forslag til hvordan dette kan samles inn, ta kontakt. Gode ideer og levering betales av oss.

Organisasjonen tar form

Deretter gikk Kaja gjennom kundetilvekst, epostlister og sosiale mediekontoer gjennom sommeren. Vi har som dere sikkert har sett kjørt en SMOC kampanje der vi har donert penger for leads som fører til en ny kunderegistrering. May Elin og Kaja gikk gjennom en markedsføringsidé som jeg synes var veldig kul. Vi håper å kunne lansere dette til publikum om en uke eller to. Til slutt hadde jeg en teknisk gjennomgang av plattformen og de siste oppdateringene på kundeflyt og små bugs, som nå var utbedret.

Gi lyd hvis det er noe dere ønsker å endre. For min egen del fyller jeg opp salgsmøter for tirsdag og torsdag. Onsdag spiller jeg inn podcast, og får jeg gjesten jeg ønsker meg håper jeg på en skikkelig blockbuster. De andre episodene kan dere høre her.

Følg oss på Instagram for kule historier, følg oss på Facebook, LinkedIN eller Twitter for hyppige oppdateringer, eller abonner på nyhetsbrev.

Ønsker du å lese mer innhold fra oss? Sjekk ut disse!

“Salgsmanual på 1-2-3

Yesboss- slik fungerer det

Hvordan lykkes med salg gjennom Yesboss

Del innlegget

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Back to top

Vi ønsker din tilbakemelding

Yesboss er et tidligfaseprodukt, derfor kan du være med å forme tjenesten ved å gi oss tilbakemeldinger.