Når vi sitter i kundemøter, blir vi ofte stilt de samme spørsmålene, men det viktigste spørsmålet blir sjelden tatt opp. Hva er nettverkseffekten av å bruke Yesboss?
På plattformen kan bedrifter og oppdragsgivere legge inn ulike type oppdrag, slik at en fleksibel arbeidsstyrke bestående av frilansere, selgere og kreatører kan vurdere inntektsmuligheten.
Innen kategorien salg er det åpenbart populært å legge ut «no cure, no pay» oppdrag, eller provisjonsbasert som det heter på godt norsk. Ved at et selskap ønsker å selge X og betaler Y ved et gjennomført salg. Det innebærer liten risiko for oppdragsgiver, men gir en tydelig oppside i potensielt økt salg. Så langt er det enkelt å følge med.
Det mange glemmer er at på plattformen finnes det mange type brukere, både blant oppdragsgiverne, men også blant frilanserne. Hos oss finner du tekstforfattere, webdesignere, markedsførere, SEO spesialister, økonomer og jurister. Mange av disse tar oppdrag på plattformen ved siden av sine ordinære jobber, deres nettverk og nedslagsfelt vil kunne skape stor verdi for deg som kunde.
Hvilken verdi gir dette deg som skal selge et produkt?
Alle disse kategoriene av personer ser annonsen din og vil være potensielle selgere av produktet ditt. Uavhengig av salgserfaring, kan bare det å operere i samme bransje spille en viktig rolle.
Vi har en kunde som heter SMOC.AI, de selger et markedsføringsverktøy brukt av noen av de største merkevarene i Norge i dag. De er villig til å betale godt for en signert kontrakt. En webdesigner kan se annonsen fra SMOC.AI og tenke; «Hmm. Dette er jo akkurat hva en annen kunde ønsket seg da jeg pratet med de sist». Så kan webdesigneren plukke opp telefonen til sin kunde, ordne et møte og vipps kan det utløse en provisjon på 20.000 kroner. Ett salg, en provisjon, alle går fornøyde hver til sitt.
En annen frilanser innen markedsføring kan for eksempel ønske å bruke SMOC.AI i sin egen business, og bruker provisjonen som en slags rabatt. «Jeg tok kontakt og solgte til meg selv.» Dette er en nettverkseffekt som er enkel å forstå og kan utløse store krefter når riktig produkt og pris treffer initiativrike personer på Yesboss plattformen.
Så hvem kan selge?
Vi tror at et frilansmarked som Yesboss gir muligheter for frilansere med annen profesjon til å bistå andre bedrifter med salg. Så hvem kan selge? De fleste kan selge og en dyktig selger trenger ikke nødvendigvis å ha lang erfaring. Med så mange dyktige frilansere med varierende kunnskapsområder og nettverk, kan en god selger, være en “god fit” for produktet som skal selges.
Vi har allerede hatt en del salgsoppdrag gående på plattformen de siste ukene… Og ser at etterspørselen er høy etter salgsrelaterte oppdrag! Dersom du kjenner noen, som kan ta på seg noen av de nåværende oppdragene på plattformen, kan du motta 2000,- ved å sende dem vår vei!
Tar personen fra nettverket ditt oppdraget, send en mail til kaja@yesboss.no
Ønsker du å lese mer fra Yesboss?